نویسندگان:
غفار ملک خسروی1 ، فاطمه آناهید2 ، نگین زینالی3 .1کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
2گروه فقه و حقوق، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل ایران
3حقوق خصوصی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل ایران
چکیده فارسی: هویت تمایز فردی و اجتماعی، الگوی مصرف، فعلیت بخشیدن به قدرت تشخیص و انتخاب یا حداقل ایجاد احساس آزادیعمل، مسائلی کلیدی هستند که با سبک زندگی پیوند خورده اند و با گسترش فناوری و رسانه ها، مسئله سبک زندگی بسیارحساس شده است و لزوم مطالعه آن را بیشتر کرده است هدف از این تحقیق، بررسی تاثیرات رسانه های جدید بر سبکزندگی ایرانیان با روش توصیفی و از طریق استفاده از منابع کتابخانه ای و فیش برداری از آنهاست رسانه های امروزی، جهانشمول هستند و با گسترش اینترنت در کشور و دسترسی تمامی افراد جامعه به شبکه های جهانی، دیگر کنترل رسانه ها وهدایت آحاد ملت به سبک زندگی خاص نیز تا حد زیادی ضعیف و از دست دولتها خارج گشته و این امر میتواند سبکزندگی، نوع تفکر، علایق و سلایق افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده و به سمت و سوی دلخواه رسانه ها بکشاند؛ سمت وسویی که عموما غربی، غیر دینی و غیر اسلامی است و حساسیت آگاهی بخشی در این موضوع را آشکار می سازد