نویسندگان:
علی مظاهری1 ، جوانشیر اسدی2 ، مریم مختاری حسن آباد3 .1دانشگاه شهید بهشتی
2دکتری و استادیار روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
3کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر رابطه شوخ طبعی معلمان با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ری را موردبررسی قرار داده است روش پژوهش از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل کلیه معلمان و دانش آموزاندختر مقطع متوسطه دوره دوم شهر ری در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۳۹۹ بودند که تعداد ۲۶۸ نفر به طور دردسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه های شوخ طبعی مارتین و همکاران در سال ۲۰۰۳ و پرسشنامهخودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز ۱۹۹۹ پاسخ دادند نتایج با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیونمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت