نویسندگان:
آناهیتا گنجوی1 ، سمیرا احمرمیاندوآب2 .1دانشگاه شهید بهشتی
2فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی،تبریز ایران، آموزگار مقطع ابتدایی
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی نقش خانواده و مدرسه در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی می باشد چرا کهمقطع ابتدایی مهمترین و حساس ترین دوره یادگیری می باشد که اگر از پایه دانش آموزان قوی و اصولی آموزش ندیده باشند درمقاطع بعدی تحصیل با مشکل مواجه شده و کارآیی خوبی نخواهند داشت لذا باید اهتمام ویژه به این مقطع تحصیلی شود اینپژوهش به روش توصیفی تحلیلی صورت گرفته و جمع آوری داده ها و اطلاعات با مراجعه به منابع کتابخانه ای ، متون مرجع، ومنابع الکترونیکی می باشد وبراساس یافته های این پژوهش در صورت عدم مشارکت خانواده و مدرسه هیچ یک از این نهادها نمیتوانند به تنهایی موثر واقع شوند لذا نیازمند تعامل هر دو نهاد خانواده و مدرسه و همچنین دیگر نهادهایی که در امر آموزش میتوانند موثر واقع شوند باید صورت گیرد و نیز باید سیستم آموزشی روز به روز خود را با سیستم های آموزشی جهان بروز نموده و ازتکنولوژی های پیشرفته که در آموزش مورد استفاده قرار می گیرند استفاده شود برای مثال می توان به کاربردهای هوش مصنوعی درسیستم های آموزشی جدید اشاره کرد که طی چند سال آینده تغییر شگرفی در سیستم آموزشی ایجاد خواهد کرد و لذا کسانی که باآن آشنایی نداشته باشند را شاید بی سواد محسوب نمایند