نویسندگان:
مهدیه باباربیع1 ، شایسته محمدپور2 .1مشاوره خانواده
2کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی،واحد نقده،دانشگاه آزاد اسلامی،نقده،ایران
چکیده فارسی: هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی نقش واسطه ای تربیت دینی در رابطه آگاهی فراشناخت با میزان استفاده از فضای مجازیبود روش این پژوهش، پیمایشی همبستگی بود مقیاس گردآوری اطلاعات پرسشنامه آگاهی فراشناخت ، فضای مجازی ،تربیت دینی بود برای اثبات فرضیه ها از آزمون کولموگروف اسمیرنف ،برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون همبستگیپیرسون و برای تعیین نقش واسطه ای متغیرها از روش تحلیل مسیر استفاده شد جامعه آماری ۴۴ نفر ۳۰ نفرزن و ۱۴ نفرمرد از دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی نقده بودند و نمونه آماری به صورت تمام شماری بود نتایج نشان می دهدکه متغیرهای دانش شناختی، تنظیم شناخت و تربیت دینی قادر به پیش بینی میزان استفاده از فضای مجازی هستند متغیرهایدانش شناختی، تنظیم شناخت بر تربیت دینی اثر مستقیم و معنی داری ندارند متغیرهای دانش شناختی، تنظیم شناخت به صورتمستقیم بر میزان استفاده از فضای مجازی تاثیر دارند به صورت کلی متغیرهای دانش شناختی، تنظیم شناخت با نقش واسطهتربیت دینی بر میزان استفاده از فضای مجازی تاثیر دارند