چکیده فارسی: استفاده بهینه از فناوری آموزشی در جریان تدریس و یادگیری می تواند به سبب فعال کردن حواس دانش آموزان، امرآموزش را واقعیتر و عملیتر کند و حتی با غنی کردن کیفیت تدریس و یادگیری، کارآیی تعلیم و تربیت را ارتقاء دهد درحال حاضر از فنآوری اطلاعات بیشتر در مدارس هوشمند استفاده می شود؛ چراکه این مدارس با تلفیق فنآوری اطلاعات وبرنامه های درسی، تغییرات اساسی در فرآیند یاددهی یادگیری ایجاد کرده اند؛ به بیان دیگر در این رویکرد نقش معلم به عنوانراهنما و نه انتقال دهنده دانش و نقش دانش آموز به عنوان عضو فعال، خلاق، نقاد و مشارکت جو به جای عضوی منفعل ومصرف کننده دانش و نظام ارزشیابی به صورت فرآیند محور، نه نتیجه محور تغییر خواهد کرد همچنین مدرسه ای است که درآن روند اجرای کلیه فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهی یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی، اسنادو امور دفتری، ارتباطات و مبانی توسعه آنها مبتنی بر فنآوری اطلاعات و ارتباطات در جهت بهبود نظام آموزشی و تربیتیپژوهش محور طراحی شده است