نویسندگان:
علی رضا عرب نیا1 ، شایسته محمدپور2 .1دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)
2کارشناسی ارشد ، گروه علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی،واحد نقده،دانشگاه آزاد اسلامی،نقده،ایران
چکیده فارسی: این پژوهش به منظور بررسی تاثیر سبک های تفکر، آموزش دانش آموز محور در توانمند سازی دانش آموزان گرفته است روشاین پژوهش، پیمایشی و از نوع همبستگی بود جامعه آماری این تحقیق ۳۶۰ نفر از معلمان دوره ابتدایی شهرستان نقده بودند در این پژوهش حجم نمونه تعداد ۱۸۶ نفر از معلمان مقطع ابتدای شهرستان نقده که از میان آنها ۸۶ نفر مرد و ۱۰۰ نفر زن بودندبا استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ساده با استفاده از فرمول کوکوران انتخاب شدند مقیاس گردآوری اطلاعات ،پرسشنامه آموزش دانش آموز محور ، سبک های تفکر ، توانمند سازی بود از روش تحلیل پیرسون و رگرسیون برای آزمون فرضیهها استفاده شد در راستای اهدف تحقیق این نتیجه حاصل شد که با ارتقاء یک واحد از هر متغیر آموزش دانش آموز محور به میزان۰/۷۶۷ توانمند سازی دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، در نتیجه ارتباط مثبت و معناداری دارند با ارتقاء یک واحد از هرمتغیر سبک های تفکر به میزان ۰/۷۸۵ توانمند سازی دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، در نتیجه ارتباط مثبت و معناداری دارند