نویسندگان:
آسیه رمضانی1 ، خدارحم پرویزی ایرندگان2 .1دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
2دانش آموخته کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه پیام نور واحد خاش
چکیده فارسی: هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه مولفه های هوش اخلاقی و کنترل نفس شامل خودتنظیمی بیرونی،خودتنظیمی درونی، خودتنظیمی شناختی، انگیزش درونی، خودتنظیمی و هوش اخلاقی بر کارکرد آموزشی دانشجویان دانشگاهسلامت خاش است روش پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی است جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاهسلامت شهرستان خاش بود روش نمونه گیری تصادفی خوشه چند مرحله ای بود جهت جمع آوری داده ها از مقیاس هوشاخلاقی لینک وکیل و همچنین مقیاس کنترل نفس تحصیلی ریان وکونیل استفاده شد نتایج پژوهش نشان داد بین متغیر کنترل نفس و ابعاد آنها با کارکرد مثبت آموزشی دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد همچنین بین هوش اخلاقی با کارکرد آموزشی دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد