نویسندگان:
حسن وخشور1 ، امید مرادی2 .1کارشناس ارشد سنجش و اندازه گیری
2دانشجوی کارشناسی راهنمایی و مشاوره فرهنگیان گیلان
چکیده فارسی: امروزه تغییرات بنیادی و بی سابقه در روش جذب دانشگاه ها و موسسات معتبر و تغییر برنامه های درسی، که کتابدرسی مهمترین نماینده آن در مدرسه هاست، به مهمترین رخداد آموزشی کشور تبدیل شده و تمامی دانش آموزانابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم با آن دست به گریبان آن هستند تغییر برنامه های درسی فرایندی است کهگام های سه گانه آغاز، اجرا و نهادینه شدن را شامل میشود تحقیق حاضر از نوع تحقیقات مروری است که با استفاده ازروش بررسی پیشینه تحقیقات صورت گرفته انجام شده است این پژوهش با استفاده از کتب و منابع مستدل در زمینهبرنامه آموزشی و درسی به بررسی مراحل و اجزای مختلف برنامه های آموزشی و درسی در اجرا پرداخت