نویسندگان:
محمدکاظم سلیمی زاده1 ، الهام رضایی حسن آبادی2 ، کوثر دین پرور3 ، فاطمه خزایی4 ، سیده طلا نورمحمدی5 ، نگین ملک محمدی6 .1گروه روانسنجی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی
2کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
3کارشناس علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، ایران
4کارشناس تربیت بدنی، دانشگاه پیام نور، کرمانشاه، ایران
5کارشناس روانشناسی، دانشگاه پیام نور، هرسین، ایران
6کارشناس علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، ایران
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط نحوه ی نحوه تدریس معلمان با سواد جسمانی دانش آموزان شهر کرمانشاه بود جامعه موردنظر همه دانش آموزان دوره دوم متوسطه میباشند که ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر ۱۸ ۱۵ ساله شهر کرمانشاه به صورتنمونه گیری در دسترس انتخاب شدند روش تحقیق توصیفی و طرح تحقیق مقطعی بود به منظور جمع آوری اطلاعات ازپرسشنامه محقق ساخته استفاده شد تحلیل عاملی با روش حداقل مربعات جزئی جهت تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی برازشمدل استفاده شد نتایج نشان داد که درس تربیت بدنی از وضعیت خوبی در مدارس متوسطه شهر کرمانشاه برخوردار می باشد مدلتحقیق نیز نشان داد که ارتباط معناداری بین سواد جسمانی دانش آموزان و وضعیت تدریس تربیت بدنی در مدارس وجود دارد p<۰/۰۵