نویسندگان:
نسترن ادیب راد1 ، زهرا رجبی2 ، فاطمه باقری3 ، عباس صادقی4 .1دانشگاه شهید بهشتی
2کارشناسی علوم تربیتی ، واحد تربت حیدریه ، دانشگاه پیام نور، تربت حیدریه، ایران
3کارشناسی تاریخ، واحد گناباد، دانشگاه پیام نور، تربت حیدریه ، ایران
4کارشناسی حسابداری، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه ، ایران
چکیده فارسی: پیدا کردن یک روش تدریس نوین و مناسب برای کلاس درس می تواند مشکل باشد هر دانش آموز، معلم و کلاس درس متفاوت است و توجه به همین تفاوت ها از امور شگفت انگیز در مورد فرآیند یادگیری است همانطور که شما به عنوان معلم به تدریس خود ادامه می دهید، روش های آموزشی جدیدی را امتحان می کنید و درنهایت خواهید یافت که چه روشی برای دانش آموزان شما بهترین کارایی را دارد با تغییر زمانه فراگیران دانش، تکنیک ها و روش های جدیدی را طلب می کنند تا نه تنها آنها را در مطالعه ی نظری و تئوریک، صاحب نظر سازد بلکه تضمین کند که دانش عملی، تقویت مهارت های خود و رویارویی با هر نوع چالشی را به دست می آورند روش های نوین تدریس تنها راه پاسخگویی به الزامات دوران مدرن است پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش روش های نوین تدریس بر پیشرفت تحصیلی و ایجاد انگیزه در دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام شد برای جمع آوری اطلاعات از روش های مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه و برای بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها از روش میانگین استفاده شده است