نویسندگان:
فریده حمیدی1 ، زینب سادات حسینی صاحب آبادی2 ، اشرف سادات علوی نوش آبادی3 ، نیلا علمی منش4 .1دانشگاه شهید رجایی
3کارشناس ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا
4استادیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: این تحقیق با هدف تعیین تاثیر استفاده از الگوی بدیعه پردازی بر خلاقیت هیجانی دانش آموزان دختر پایه ی ششم ابتدییانجام شده است روش تحقیق نیمه آزمایشی با گروه کنترل بوده است جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه یششم ابتدیی شهر ستان کاشان بوده و از روش نمونه دردسترس انتخاب شده است ابزار تحقیق شامل پرسشنامه خلاقیتهیجانی اوریل بوده است تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و نیز استنباطی به کمک آزمون تحلیلکوواریانس انجام شده است یافته های پژوهش نشان داد بین میزان خلاقیت هیجانی دانش آموزان با روش بدیعه پردازی ودانش آموزان با روش تدریس سنتی، تفاوت معنی داروجود دارد روش تدریس بدیعه پردازی موجب افزایش خلاقیت هیجانی،دانش آموزان گروه آزمایش شده است میزان آمادگی، نوگرایی، اثربخشی دانش آموزان آموزش دیده با روش بدیعه پردازیبه طور معنی داری بالاتر از دانش آموزان با روش سنتی است از این رو می توان نتیجه گرفت که روش تدریس بدیعه پردازی برخلاقیت هیجانی دانش آموزان موثر است