نویسندگان:
مسعود شریفی1 ، زینب سادات حسینی صاحب آبادی2 ، اشرف سادات علوی نوش آبادی3 ، نیلا علمی منش4 .1دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده
3کارشناس ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا
4استادیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: این تحقیق با هدف تعیین تاثیر استفاده از الگوی بدیعه پردازی بر سر سختی روانشناختی دانش آموزان دختر پایه ی ششمابتدیی انجام شده است روش تحقیق نیمه آزمایشی با گروه کنترل بوده است جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دخترپایه ی ششم ابتدیی شهر ستان کاشان بوده و از روش نمونه دردسترس انتخاب شده است ابزار تحقیق شامل پرسشنامهسرسختی روانشناختی اهواز بوده است تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و نیز استنباطی به کمک آزمونتحلیل کوواریانس انجام شده است یافته های پژوهش نشان داد بین میزان سرسختی روانشناتختی دانش آموزان با روشبدیعه پردازی و دانش آموزان با روش تدریس سنتی، تفاوت معنی داروجود دارد روش تدریس بدیعه پردازی موجب افزایشسرسختی روانشناتختی دانش آموزان گروه آزمایش شده است میزان تعهد، کنترل، مبارزه دانش آموزان آموزش دیده با روشبدیعه پردازی به طور معنی داری بالاتر از دانش آموزان با روش سنتی است از این رو می توان نتیجه گرفت که روش تدریسبدیعه پردازی بر سرسختی روانشناتختی دانش آموزان موثر است