نویسندگان:
حمید طاهر نشــاط دوست1 ، رویا عزتی کهلان2 ، شهلا رضانژاد3 ، ابوالفضل قره طاغی4 ، سیاوش حسین زاده5 .1دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی تبریز
3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی تبریز
4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی تبریز
5معاون آموزشی آموزش وپرورش
چکیده فارسی: زمان با ارزش ترین سرمایه ای است که در دست داریم، زمان سرمایه ای بی شکل و بی وزن است که باید آن را حس کنید و بهدام بیندازید آدمی در معادله پیچیده ای گرفتار است ، از یک طرف خداوند استعدادها و توانایی های بالقوه و بیکرانی را در وجود اوبه امانت گذاشته و از سوی دیگر مهلت محدود و نامشخصی به نام عمر را به او عطا فرموده است در تنگنای چنین معادله ای به اووعده پاداش و مجازات داده شده است ، مسکین ادمی در هنگامه این بشارت و هراس نگران است که در روز باز پسین چگونه پاسخدهد زمان ، تنها منبعی است که به شکل مساوی به همه افراد بشر داده می شود ، اما چگونگی استفاده از آن ، سرنوشت زندگیخصوصی ، شغلی و تحصیلی انسان هایی را که به صورت نظام مند و مستمر از این مهارت استفاده می کنند ، تحت تاثیر قرار میدهد هدف : این تحقیق تاثیرمدیریت زمان بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تبریز می باشد روش تحقیق : در این نوع پژوهش ازنوع توصیفی تحلیلی و جامعه آماری شامل ۱۱ مقاله طی سال های ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۱ در ایران می باشد ، که به تاثیر مدیریتزمان بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تبریز می پردازد یافته ها : نتایج تمام مقالات گردآوری شده برتاثیر مدیریت زمان برپیشرفت تحصیلی تاکید می کند و نیاز به آموزش این مهارت در قشر دانشجویان را لازم به نظر می رسد