نویسندگان:
اکرم اسماعیلی1 ، خالد عبدی2 ، آرام حافظی3 ، هانا خسروی4 ، عبدالله خلیفه5 .1کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران. ایران. (نویسنده مسئول)
2فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد واحد عمل و تحقیقات تبریز
3کارشناس ارشد مخاطرات محیطی از دانشگاه تهران
4کارشناس ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی بوکان
5کارشناسی فیزیک دانشگاه پیام نور سقز
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد پژوهشی معلمان دوره ابتدایی شهرستان سقز انجام شده است روش پژوهش براساس هدف از نوع کاربردی است و با توجه به روش گرد آوری دادهها، این تحقیق پیمایشی از نوع همبستگی میباشد جامعه ی آماری پژوهش شامل جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان شهرستان سقز ۴۸۵ نفر معلم مرد و ۲۸۳ معلم خانم جمعا ۷۶۸ نفر در نمیسال اول ۴۰۳ ۴۰۲ و با استفاده از فرمول کوکران و نمونه گیری در دسترس تعداد ۲۵۶ نفر از دبیران انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند دادهها بااستفاده از پرسشنامه محقق ساخته دانش وعملکرد پژوهشی جمع آوری واز طریق شاخصهای آماری توصیفی فراوانی، درصد و میانگین از ضریب همبستگی پیرسون، همچنین تحلیل رگرسیون برای پاسخگویی به سوالات پژوهش استفاده شده است بر اساس نتایج پژوهش ۱ بین ابعاد مدیریت دانش به عنوان متغیرمستقل و میزان عملکرد پژوهشی در بین معلمین به عنوان متغیر وابسته رابطه معنی داری وجود دارد ۲ بین بعد فرهنگ مدیریت دانش با میزان عملکرد پژوهش در میان معلمان رابطه وجود دارد ۳ بین بعد تولید، نشر، نگهداری، یادگیری و نوآوری اطلاعات با میزان عملکرد پژوهش در میان معلمان رابطه وجود دارد ۴ بین بعد فناوری با میزان عملکرد پژوهش در میان معلمان رابطه وجود دارد ۵ بین میزان تحصیلات با میزان عملکرد پژوهش در میان معلمان رابطه وجود ندارد و متغیرهای مستقل مدیریت دانش میتوانند پیش بینی کنندهی متغیر وابسته یعنی میزان عملکرد پژوهش معلمان باشند