نویسندگان:
رضا علی محسنی1 ، ام کلثوم جاذبی2 .1دانشیار گروه جامعهشناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرگز، ایران
چکیده فارسی: مهارت های یادگیری خودگردان، تعلل تحصیلی و تربیت اجتماعی یکی از مشکلات در حال افزایش در بسیاری از مدارس می باشد هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مهارت های یادگیری خودگردان با تعلل تحصیلی و تربیت اجتماعی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان بندرترکمن بود تحقیق حاضر از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی است جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش ۷۵۰ نفر دانش آموز دختر پایه ششم مدارس دولتی شهر بندرترکمن بودند که جهت محاسبه حجم نمونه از جدول مورگان استفاده گردید و حجم نمونه برابر ۲۵۶ دانش آموز از دانش آموزان شهرستان ترکمن که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند نتایج و یافته های تحقیق نشان دادبین مهارت های یادگیری خودگردان با تعلل تحصیلی رابطه معکوس و معناداری وجود دارد