نویسندگان:
نرجس رودگر1 ، حمید معصومی2 .1استادیار گروه فلسفه و عرفان اسلامی، مجتمع آموزش عالی بنتالهدی، جامعه المصطفی العالمیه، قم، ایران.
2کارشناس علوم تربیتی و کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه سبک های تفکر با فرسودگی تحصیلی دانشجویان بود جامعه آماری این پژوهش کلیه ی دانشجویان کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در دانشگاه های موسسات عالی شهر مشهد در سال۱۴۰۰ ۱۳۹۹ بودند از بین دانشجویان ارشد مشغول به تحصیل رشته های روان شناسی در موسسات آموزش عالی شهر مشهد که حدود ۸۷۹۶ نفر بودند، با توجه به جدول کرجسی و مورگان و حجم کلی این افراد در موسسات آموزش عالی شهر مشهد، نمونه به صورت تصادفی به تعداد ۲۴۵ نفر انتخاب شد که با توجه به ریزش صورت گرفته ۲۰۰ نفر در نهایت پرسشنامه ها را تکمیل نمودند در این پژوهش از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران ۱۹۹۷ و سبک تفکر استرنبرگ و واگنر ۱۹۹۱ استفاده گردید نتایج حاکی از آن بود که بین انواع سبک های تفکر و فرسودگی تحصیلی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد p<۰ ۰۵