نویسندگان:
محمد عربشاهی1 ، سارا فیروزی2 ، زهرا مستقیم3 .1پژوهشگر فقه و مبانی حقوق، پژوهشکده علوم اسلامی رضوی، بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی، مشهد، ایران/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، مشهد، ایران. (نویسنده مسئول)
2لیسانس علوم تجربی
3فوق لیسانس روانشناسی بالینی
چکیده فارسی: جهانی فکر کردن و منطقه ای عمل کردن» یا «کلان فکر کردن و جزئی عمل کردن» عبارت تغزی است که کمابیش آن را شنیده ایم تفکر به اطلاعات نیاز دارد و فکر کردن بدون اطلاعات همان قدر ناصواب است که اطلاعات بدون فکر برای اینکه جهانی فکر کنیم، به اطلاعات جهانی نیاز داریم در مسیر تفکر راهبردی، داشتن تصوری از کل بسیار اهمیت دارد کسانی می توانند راهبردی بیندیشند، برنامه ریزی کنند و به عمل برسند که تصور مناسبی از کل داشته باشند هر جزئی باید بتواند خود را در کل بازتعریف کند بر این اساس، کسب مهارت ادراکی برای معلمان، مدیران و تصمیم سازان به منظور دستیابی به تصوری شفاف از کل، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد این کتاب با هدف کمک به فرهنگیان و تصمیم سازان به کلان فکر کردن و ایجاد و تقویت مهارت ادراکی در آنان اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد با امید به اینکه عاملی باشد برای ایجاد تصویری کلی و نگاهی دقیق به مسائل آموزش و پرورش کشورمان مرکز نوآوری های آموزشی مرآت در مسیر «پشتیبانی از مدارس کشور» و تحقق رسالت ارائه راهکارهای عملیاتی به منظور بهبود مستمر کیفیت آموزش و ارتقاء بهره وری مدارس در جهت تحقق اهداف آموزشی کشور و بسترسازی برای جامعه آموزشی یادگیرنده»، به منظور دانش افزایی نیروی انسانی مدارس و افزایش مهارت ادراکی آنان و حرکت از حوزه نظری و رویکرد به حوزه روش و تکنیک، اقدام به انتشار مجموعه کتاب های مدارس یادگیرنده » کرده است