نویسندگان:
عباس پسندیده1 ، کوثر طه پور2 ، سیران ابراهیم نژاد3 ، لیمو مرادی4 ، مهدیه قاسمی5 ، سمیه دهقان6 ، روناک سلامت7 .1دانشیار گروه معارف حدیثی، دانشکده علوم و معارف اسلامی، دانشگاه قرآن و حدیث، قم، ایران. (نویسنده مسؤل)
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد
3دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد
4کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان خوی
5کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان خوی
6کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان خوی
7کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه الزهرا تهران
چکیده فارسی: رنگ ها تاثیر زیادی بر حالات خلقی و روانی انسان دارند و از آنجا که انسان پیوسته با رنگ ها در ارتباط است،رنگ ها اهمیت بسیاری پیدا می کنند استفاده از رنگ های مختلف در کلاس ها و وسایل آموزشی، سرعت یادگیری راافزایش داده و همچنین باعث ماندگاری بیشتر اطلاعات در ذهن بچه ها می شود در این پژوهش ابتدا در خصوص رنگ هاو روانشناسی رنگ ها مطالبی را آورده ایم و سپس با تعریف یادگیری ، تاثیر رنگ بر آن را بیان کرده ایم رنگ ها در تمامافراد و در تمام سنین موثر می باشند که با بهره گیری درست از آن ها می توانیم حالاتی را ایجاد کنیم که هم از کسالت وخستگی جلوگیری شود و هم کلاسی پر شورتر و جذاب تر داشته باشیم یک معلم زبده می تواند با اطلاع از این مطالب بابهره گیری از رنگ ها ، کلاس درسی خود را پر بارتر و جذاب تر نماید این پژوهش به صورت تحلیلی توصیفی و به روشکتابخانه ای انجام شده است