نویسندگان:
محمد محمدی1 ، مرادعلی میرزایی2 ، سیدحسین هاشمی3 .1دانشجوی دکترای مشاوره، گروه مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
2استاد دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش راهنمایی و مشاوره
چکیده فارسی: اختلال بیش فعالی به عنوان یک الگوی تکانشگری و بی توجهی توصیف می شود که غالبا قبل از ۷ سالگی شروع میشود ، پژوهشگران معمولا در تشخیص این اختلال از گزارش های معلمان استفاده می کنند هدف این مقاله ارائهراهکارهای عملی برای تعامل صحیح معلمان در کلاس درس در رابطه با نیاز های تحصیلی خاص این کودکان ، جهتکاهش علائم این اختلال می باشد تا این کودکان بتوانند با بازخورد های مناسبی که از تعامل با محیط و افراد آگاه دارندبتوانند استعداد های خود را پرورش دهند و از بودن در بین همسالان احساس خشنودی بکنند این مقاله به روشتوصیفی تهیه و تنظیم شده است