نویسندگان:
عبدالجبار زرگوش نسب1 ، زینب اسماعیل زاده دانالوئی2 ، پریسا فرهادی3 ، محبوبه اسدالهی4 ، هاله سلیمان زاده5 .1دانشیار گروه فقه و حقوق، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران.
2کارشناس علوم تربیتی
3دانشجوی کارشناسی ابتدایی مرکز شهید مطهری خوی
4کارشناس علوم تربیتی
5کارشناس آموزش ابتدایی
چکیده فارسی: اغلب اوقات، مربیان قربانی برآوردن نیازهای دانش آموزان خود قبل از پرداختن به آنها با دانش آموزان می شوند بااین اوصاف، مربیان به جای دانش اموزان نیازهای دانش آموزان را از منظر خودشان می بینند مربیان وظیفه دارند بادانش آموزان در رابطه با نیازهای آنها در رشد فکری، اجتماعی و عاطفی ارتباط برقرار می کنند این کار از فرسودگی شغلی و عاطفی معلمان نیز جلوگیری می کند در پژوهش حاضر، ابعاد این مسئله را بررسی و شرح خواهیم داد