نویسندگان:
زهره حاجیان فروشانی1 ، سلوی پاکزاد2 ، حسن خدائی3 .1استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران. (نویسنده مسئول)
2کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی موسسه غیرانتفاعی چرخ نیلوفری آذربایجان
3کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر مقایسه کمال گرایی، استرس ادراک شده و اضطراب اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر موسسه چرخنیلوفری تبریز بود پژوهش حاضر از نظر هدف بنیادی و از لحاظ روش جمع آوری اطلاعات توصیفی از نوع علی مقایسه ای است جامعه آماری دانشجویان دختر و پسر موسسه چرخ نیلوفری در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ بودند که از این جامعه بر اساس روش نمونه گیری سرشماری ای تعداد ۳۰۰ نفر انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفتند برای جمع آوری داده ها از پرسشنامهکمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران، استرس ادراک شده کوهن و همکاران و اضطراب اجتماعی کانور و همکاراناستفاده شد تجزیه و تحلیل داده ها با روش آماری آزمون t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس چندمتغیره استفاده شد نتایج پژوهشنشان داد که بین دو گروه دانشجویان دختر و پسر در کمال گرایی مثبت و منفی و استرس ادراک شده تفاوت معناداری وجود دارد به طوری که دانشجویان دختر از کمال گرایی مثبت و منفی و استرس ادراک شده بالایی برخوردارند همچنین بین دو گروه دختر وپسر در اضطراب اجتماعی تفاوت معناداری مشاهده نشد بنابراین توجه به متغیرهای کمال گرایی، استرس ادراک شده و اضطراباجتماعی در دانشجویان دختر و پسر از اهمیت بالایی برخوردار است