نویسندگان:
فاطمه کریمی1 ، مهسا غلامحسین زاده2 ، عباس زمانی3 ، علی داور4 .1دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث، گروه علوم قرآن و حدیث واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران.
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی ساری
3استادیار دانشگاه آزاد اسلامی ساری
4دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی ساری
چکیده فارسی: هدف این پژوهش اثربخشی قصه گویی دیجیتالی بر هوش چندگانه با رویکرد سازندهگرایی در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدارس غیردولتی ابتدایی شهر ساری بود این پژوهش از نظر هدف کاربردی ، روش گردآوری دادهها میدانی و از نظر روش اجرا غیرتوصیفی از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدارس غیردولتی شهر ساری در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ به تعداد ۱۴۰۰ نفر بودند نتایج نشان داد که میانگین نمره هوش چندگانه گروه آزمایش در پس آزمون یعنی پس از قصه گویی دیجیتالی به ۰۰ ۱۸۰ افزایش قابل توجهی نموده است و این نمره از ۷۰ ۱۲۱ در پیش آزمون به ۰۰ ۱۸۰ در پس آزمون رسیده است که نمره آزمودنی های گروه آزمایش در پس آزمون نسبت به گروه کنترل افزایش یافته است از این رو می توان گفت قصه گویی دیجیتالی بر هوش چندگانه با رویکرد سازندهگرایی در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدارس غیردولتی شهر ساری تاثیر دارد