نویسندگان:
هادی واسعی1 ، سمانه سادات طباطبایی2 ، سیدرضا طالبی3 .1استادیار گروه فلسفه، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.
2گروه روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، بیرجند، ایران
3گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، بیرجند، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی فراجمجمه ای نقاط لب آهیانه ای بر عملکرد تحصیلی دروس ریاضی دانش آموزان پسرمتوسطه اول انجام گرفت این پژوهش از نوع نیمه تجربی بود تعداد ۴۰ نفر از دانش آموزان پسر مراجعین مراکز اختلال یادگیری و مشاوره تحصیلی اقبال مشهد با مقطع سنی اول متوسطه به صورت نمونه گیری در دسترس ، انتخاب و سپس به طور تصادفی به دو گروه آزمایش ۲۰ و کنترل ۲۰ تقسیم شدند شرکت کنندگان به پرسش نامه عملکرد تحصیلی EPT قبل و بعد درمان پاسخ دادند تحریک الکتریکی از روی جمجمه به مدت زمان ۲۵ دقیقه برای دانش آموزان گروه آزمایش انجام شد نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که اختلاف معناداری میان میانگین نمرات دو گروه در پس آزمون وجود دارد و فرضیه پژوهش مبنی بر اثر معنی دار TDCS بر پیشرفت عملکرد تحصیلی ریاضی دانش آموزان تایید گردید استفاد از این رویکرد درمانی می تواند در بهبود عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان موثر واقع گردد