نویسندگان:
محسن ملک افضلی1 ، زینت خدایی2 ، افشین ملازاده3 ، ایرج ملازاده4 ، پیمان عثمان خواه5 .1استاد گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، قم، ایران. (نویسنده مسئول)
2دانشجوی روانشناسی عمومی دانشگاه آفاق ارومیه ،رئیس بخش پژوهش و تحقیقات مجموعه آموزشی و پژوهشی آسمان
3کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ، ریاست مجموعه آموزشی و پژوهشی آسمان
4کارشناس مدیریت صنعتی ، دانشجوی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد ارومیه ، آموزگار ابتدایی مدرسه پسرانه راژان،
5دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه آفاق ارومیه ،
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه بین احساس پیوستگی با تنظیم هیجان و شادکامی در مراکز آموزشی زبان های خارجه غیردولتی ارومیه بود تحقیق حاضر به روش توصیفی _ همبستگی به انجام رسید جامعه آماری پژوهش ۱۸۶ نفر از دبیران زبان خارجی در مراکز آموزشی غیردولتی زبانهای خارجی سطح شهر ارومیه بودند حجم نمونه تحقیق بر اساس جدول مورگان ۱۱۸ نفر تعیین گردید که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند، برای جمع آوری دادهها از سه پرسشنامه : ۱ پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی ۱۹۸۷ ، ۲ پرسشنامه تنظیم هیجان گراس ۲۰۰۳ ، ۳ پرسشنامه شادکامی آکسفورد ۱۹۸۹ استفاده گردید روایی پرسشنامه ها به وسیله صاحب نظران تایید شد برای تاثیر پایایی پرسشنامه ها از رابطه آلفای کرونباخ استفاده گردید نتایح برای پایایی پرسشنامه احساس پیوستگی ۸۹/۰ ، پرسشنامه تنظیم هیجان ۸۷/ ۰ و برای پرسشنامه شادکامی ۸۷/۰ محاسبه شد تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون انجام گرفت