نویسندگان:
سیدحسن حسینی خیرآبادی1 ، کیومرث خطیرپاشا2 ، وحید فلاح3 ، کوثر حامدی استخرسری4 .1دکترای تخصصی برنامهریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران. (نویسنده مسئول)
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد ساری
3استادیار انشگاه آزاد اسلامی ، واحد ساری ،
4دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد ساری
چکیده فارسی: پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت توصیفی و از نوع همبستگی است و بر اساس ماهیت داده ها گردآوری شده در حیطه تحقیقات کمی و از جنبه هدف و قابلیت استفاده از نتایج ، در حیطه تحقیقات کاربردی می باشد جامعه آماری پژوهش حاضر را دانش آموزان دختر دوره متوسطه در شهر ساری که در رشته ریاضی و فیزیک ۳۸۵۰ نفر مشغول به تحصیل می باشند، تشکیل می دهند با توجه به فرضیه های مطرح شده روش آماری با استفاده از نرم افزار SPSS و PlS در دو سطح آمار توصیفی و بخش آمار استنباطی انجام شد که در بخش آمار توصیفی از میانگین وانحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون و همچنین معادلات ساختاری استفاده شد نتایج نشان داد از ابعاد هوش موفق فقط بعد هوش تحلیلی رابطه معناداری با درگیری تحصیلی دانش آموزان ندارد همچنین بین اعتیاد به موبایل با درگیری تحصیلی در دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد