نویسندگان:
طاهره راعی1 ، زهرا شادفر2 ، زهرا خلیلی3 .1کارشناس ارشد فلسفه و کلام اسلامی، گروه الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه قم، قم، ایران.
2کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
3کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک های دلبستگی با سرسختی روانشناختی انجام شده است روش اجرا توصیفی _ همبستگی از نوع رگرسیون می باشد جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه منطقه ۲ تهران است نمونه آماری با توجه به تعداد متغیر ها و مولفه ها به ازای هر مولفه ۱۵ نفر تعداد ۲۸۰ نفر از این دانش آموزان بود که بر طبق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد ابزارهای مورداستفاده برای گردآوری اطلاعات شامل مقیاس سخت رویی کوباسا ۱۹۸۲ ، پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید RAAS۱۹۹۰ بود داده های جمع آوری شده با استفاده از نرمافزار آماری ۲۴SPSSدر قالب شاخص های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه وتحلیل قرار می گیرد نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین سبک دلبستگی ناایمن و دوسوگرا با سرسختی روانشناختی رابطه معنادرا و منفی و بین سبک دلبستگی ایمن با سرسختی روانشناختی رابطه مثبت و معنادار با ضریب همبستگی ۲۵/۰ وجود دارد