نویسندگان:
مینا مجتبایی1 ، محدثه شاه میرزایی2 .1دانشیار روانشناسی بالینی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور،
چکیده فارسی: این مقاله به بررسی نقش فرآیند وانمودسازی بر کودکان با روش تریجی کتابخانه ای از طریق مطالعه کتاب ها و مقالات مرتبط پرداخته است اولین تجربه های بازی های وانمودی در حدود سن ۵/۲ سالگی به بعد بوده که در آن کودک، از یک شی به جای سایر اشیا استفاده کرده؛ شخص یا اشخاصی را به عنوان دوستان خیالی خود معرفی می کند که آن ها وجود خارجی ندارند فرآیند وانمودسازی دارای تاثیرات مثبتی بر رشد کلامی ، عاطفی ، اجتماعی کودکان داشته ، در بهبود خلق و خوی آن ها موثر بوده و باعث رشد قوه تخیل و رشد خلاقیت در آن ها می گردد بنابراین توصیه می شود در هنگام بازی با کودکان از وضع قوانین سختگیرانه خودداری کرده و برای آن ها انواعی از بطری ها، جعبه ها، تلفن قدیمی ، قاشق های پلاستیکی و را فراهم بیاورید