نویسندگان:
مهدی رضا سرافراز1 ، مریم یزدی کاهانی2 ، سیدمحسن محترمی3 .1استادیار گروه روانشناسیبالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.
2کارشناسی ارشد، روانشناسی عمومی ، موسسه آموزش عالی تابران، مشهد
3کارشناسی ارشد، روانشناسی عمومی ، موسسه آموزش عالی خردگرایان مطهر، مشهد
چکیده فارسی: هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه منابع معنا و معنا در زندگی SoMe در بین دانشجویان می باشد پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود جامعه آماری ، دانشجویان کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی تابران شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ به تعداد ۱۷۳۷ نفر بودند با استفاده از نمونه گیری تصادفی و بر اساس نظر ریو و فایرز ۲۰۰۵ و گرجسی و مورگان ۱۹۷۰ تعداد ۳۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS۲۴ و SmatPLSتجزیه و تحلیل شدند ارزیابی روایی سازه با تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی صورت گرفت و ساختار ۶عاملی پرسشنامه تایید شد پایایی ابزار با ضرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای زیرمقیاسها، مناسب ارزیابی شد در نهایت نتایج پژوهش نشان داد که نسخه فارسی پرسشنامه منابع معنا و معنا در زندگی در بین جمعیت ایرانی مناسب است و می توان از آن علاوه بر محیط های پژوهشی ، در محیط های بالینی به منظور بررسی های روانشناختی استفاده کرد