نویسندگان:
حمید بابائی1 ، زهرا عرب2 ، سمیه ابراهیم زاده3 .1دانشجوی دکتری جامعهشناسی فرهنگی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی- اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزادساری
3دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزادساری
چکیده فارسی: مقاله حاضر با هدف بررسی شرایط ، رویکردها و روش های آموزش کلاس های چند پایه به روش مروری به بررسی شرایط کلاس های چند پایه از دیدگاخ معلمان پرداخته ، سپس معایب و مزایای اینگونه کلاس ها را برشمرده و در ادامه رویکردها و روش های تدریس معمول کلاس های چند پایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت در پایان این نتیجه به دست آمد بکه با وجود مشکلات عدیده در کلاس های چند پایه نمی توان از کنار مزایای اینگونه کلاس ها نیز به سادگی گذر کرد