نویسندگان:
یاسر رضاپور میرصالح1 ، مهناز دستاران2 .1دانشیار گروه مشاوره، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه اردکان، اردکان، ایران. (نویسنده مسئول)
2دانشجو کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نورآباد ممسنی
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر، بررسی اختلال یادگیری شنیداری در کودکان می باشد روش گردآوری و توصیف همراه با تحلیل که از تحقیقات پیشین، کتاب ها، مقالات و مجلات و اینترنت بدست آمده است یافته های تحقیق، پاسخ به سوال های اختلال شنیداری، دلایل بروز اختلال یادگیری شنیداری در کودکان، انواع اختلال پردازش شنوایی، علائم و نشانه های اختلال شنوایی و راهکارهای بهبود اختلال نوشتن پرداخته که از دیدگاه و نظرات پژوهشگران و مولفان بدست آمده، نتایجی که به دست آمده، نشانگر این است که محروم بودن از حس شنوایی فقط به مفهوم نشنیدن صدا نیست بلکه ماحصل این محرومیت، موجب عدم دستیابی به بسیاری از تجربیات مفید و امید بخش زندگی فردی و اجتماعی می شود تا جایی که ممکن است فرد را از مسیر موفقیت دور نماید، بنابراین نیاز است خانواده ها با آگاهی مسیر درمان را هموار کنند میزان شناخت والدین از کودک خود، می تواند در تسریع و پیشبرد اهداف درمانی بسیار موثر باشد