نویسندگان:
آتنا بهادری1 ، زینب طسوجی2 ، نادر طسوجی3 .1استادیار گروه معارف اسلامی، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران.
2کارشناس آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان یاسوج
3کارشناسی فیزیک دانشگاه فرهنگیان یاسوج
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابطه ی خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان می باشد روش گردآوری و توصیف همراه با تحلیل که از تحقیقات پیشین، کتاب ها، مقالات و مجلات و اینترنت بدست آمده است در این پژوهش مروری، از مقالات چاپ شده در مجلات فارسی و انگلیسی موجود در پایگاههای اطلاعاتی؛ ISI، GooglescholarT، scienceDirect مرتبط با چند سال اخیر استفاده شد یافته های نشان داد که در شرایط کنونی مساله خلاقیت از بهترین مسائل در آموزشگاه است بنابراین نظام آموزش و پرورش باید شیوه هایی را در مدارس ایجاد کند که توان تفکر و نوآوری و تحلیل و نقد و خلاقیت را در دانش آموزان تقویت کند تا بتوانیم در آینده انسان های خلاق و نوآور بیشتری در جامعه خود داشته باشیم، البته این ویژگی مهم جز با شناختن و به کار بستن نقش خلاقیت در پیشرفت تحصیلی میسر نخواهد شد