نویسندگان:
ناهید طیبی1 ، امیر حسین خلیلی2 .1دکتری تاریخ اهلبیت(ع)، مجتمع آموزش عالی بنتالهدی، جامعهالمصطفی(ع)، قم، ایران.
2دانشجوی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان شهید مقصودی همدان ، ایران
چکیده فارسی: پیشرفت تحصیلی متاثر از عوامل فردی و خانوادگی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی است لذا در حد توان تاثیر متغیرهای دیگری در کنار گذراندن دوره تحصیل مورد بررسی قرار گرفته است از این رو هدف کلی از این تحقیق بررسی رابطه بین متغیر گذراندن دوره تحصیل و ویژگی های هوش ، پرورش خلاقیت ، خانواده دانش آموزان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است با توجه به اهمیت مسئله یکی از تکالیف اساسی ما آن است که بر کیفیت و ثمربخشی عمومی که دوره پیش دبستانی و دبستانی مهم ترین بخش آن است تاکید می کنیم برنامه ریزی علمی با توجه به اینکه هنوز دانش آموزن ها جای واقعی خود را در جامعه نیافته اند و دولت نیز قصد دارد که دوره آمادگی را اجباری کند و یقینا این تصمیم باعث بالارفتن هزینه ها خواهد شد