نویسندگان:
سیف اله احدی1 ، حمیده باباکریمی2 ، زهرا کاشی3 .1استادیار گروه فقه و حقوق اسلامی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران.
2کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن آموزگار اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ شهرری، شهرستانهای استان تهران
3کارشناسی تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاد گار امام خمینی ره آموزگار اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ شهرری، شهرستانهای استان تهران
چکیده فارسی: شادکامی یک حالت روانی مثبت است که با احساسات مثبت، رضایت از زندگی و خوشبختی مشخص می شود شادکامی در دوران کودکی و نوجوانی نقش مهمی در رشد و سلامت روانی دارد دانش آموزان شادتر، عملکرد تحصیلی بهتری دارند، روابط اجتماعی سالم تری برقرار می کنند و در برابر مشکلات روانی مقاوم تر هستند راهبردهای آموزشی مختلفی برای ارتقاء شادکامی در دانش آموزان وجود دارد این راهبردها می توانند بر جنبه های مختلف شادکامی، مانند احساسات مثبت، رضایت از زندگی و امید به آینده، تاثیر بگذارند راهبردهای آموزشی مختلفی برای ارتقاء شادکامی در دانش آموزان وجود دارد این راهبردها می توانند بر جنبه های مختلف شادکامی، مانند احساسات مثبت، رضایت از زندگی و امید به آینده، تاثیر بگذارند با توجه به اهمیت شادکامی در دوران کودکی و نوجوانی، لازم است اقداماتی برای ارتقاء شادکامی دانش آموزان انجام شود یکی از راه های مهم برای ارتقاء شادکامی دانش آموزان، استفاده از راهبردهای آموزشی است در این مقاله، اثربخشی راهبردهای آموزشی در ارتقاء شادکامی در دانش آموزان دبستان بررسی شده است نتایج این پژوهش نشان داد که راهبردهای آموزشی می توانند تاثیر مثبتی بر شادکامی دانش آموزان داشته باشند با توجه به نتایج این پژوهش، پیشنهاد می شود که راهبردهای آموزشی برای ارتقاء شادکامی در دانش آموزان دبستان به طور گسترده تری مورد استفاده قرار گیرند این راهبردها می توانند در قالب برنامه های آموزشی رسمی یا غیررسمی در مدارس اجرا شوند