نویسندگان:
رضا احمدی1 ، پروین داورپناه2 ، طاهره چرامی3 ، فرزانه اصغرمنش4 .1استادیار روانشناسی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، شهرکرد، ایران. (نویسنده مسئول)
2دبیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
3دبیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
4دبیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
چکیده فارسی: با پیشرفت فناوری و تغییرات رو به رو در عرصه آموزش و پرورش، مفهوم یادگیری مداوم به عنوان یک رویکرد جدید در بهبود توانمندی تحصیلی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است یادگیری مداوم نه تنها به معنای آموزش مستمر و برنامه ریزی منظم است، بلکه این مفهوم بیانگر یک فرآیند پویا و مداوم است که به تدریج و در تمام مراحل زندگی، افراد را به یادگیری و بهبود مهارت ها و دانش خود ترغیب می کند تاثیر یادگیری مداوم بر توانمندی تحصیلی دانش آموزان موضوعی است که نیازمند تحلیل دقیق و ارزیابی دقیق است این مقاله به بررسی اثربخشی راهبردهای یادگیری مداوم در ارتقاء توانمندی تحصیلی دانش آموزان می پردازد در این راستا، ارزیابی دقیق این راهبردها و نقش آنها در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت تفکیک و تحلیل این راهبردها با هدف ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری، یک چالش مهم در حوزه آموزش است در این مقاله، ما به بررسی نتایج تحقیقات اخیر و پژوهش های علمی مرتبط با این حوزه پرداخته و سپس به ارائه تجربیات عملی و راهکارهای موثر برای بهینه سازی یادگیری مداوم و ارتقاء توانمندی تحصیلی دانش آموزان خواهیم پرداخت امیدواریم که این مقاله، به عنوان یک راهنمای علمی و عملی، به توسعه و بهبود این حوزه اساسی آموزش و پرورش کمک کند