نویسندگان:
فاطمه زهرا ابراهیمی1 ، راضیه سلیمیان ریزی2 ، خدیجه صفری3 ، فاطمه میرقادری4 ، سیده صدیقه موسوی5 .1دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خانواده، گروه حقوق و معارف اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع)، واحد پردیس خواهران، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
2کارشناسی نرم افزار کامپیوتر و معلم
3کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد تهران شمال
4دانشجوی آموزش دانشگاه فرهنگیان مرکز زینبیه
5کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز
چکیده فارسی: در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و روان شناختی در زمینه آموزش و پرورش اهمیت بسیاری یافته اند یکی از مسائل مهم در این زمینه، اثرات مثبت گرایی بر روابط بین فردی دانش آموزان در محیط مدرسه است مثبت گرایی به عنوان یک رویکرد روان شناختی مهم، تاثیرات زیادی بر رفتارها و روابط اجتماعی دانش آموزان دارد در این مقاله، ما قصد داریم تاثیرات مثبت گرایی را بر روابط بین فردی دانش آموزان در محیط مدرسه بررسی کرده و اهمیت این پدیده را بیان نماییم با پیشرفت جوانان به عنوان نیروی کار آینده و شکل گیری شخصیت های آینده جامعه، بررسی روابط بین فردی دانش آموزان در محیط مدرسه امری حیاتی به نظر می رسد این روابط نقش بسیار مهمی در شکل دهی به شخصیت ها، افزایش اعتماد به نفس، و ایجاد ارتباطات مثبت در جامعه دارند از این رو، بررسی تاثیر مثبت گرایی بر این روابط و ایجاد راهکارهای مناسب جهت تقویت این تاثیرات امری ضروری به نظر می رسد روابط بین فردی دانش آموزان در محیط مدرسه نقش بسیار مهمی در شکل دهی به هویت اجتماعی این افراد ایفا می کند تاثیرات مثبت گرایی، علاوه بر افزایش انگیزه و علاقه به یادگیری، به تقویت روابط انسانی و توسعه مهارت های اجتماعی کمک می کند بنابراین، بررسی عمیق و دقیق این اثرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این پتانسیل برای تربیت نسل های آینده بهره مند شویم در این مقاله، ما نیازمندیم تا اثرات مثبت گرایی بر روابط بین فردی دانش آموزان را در محیط مدرسه با استفاده از رویکردهای تحقیقاتی مختلف مورد بررسی قرار دهیم از طریق تجزیه و تحلیل داده ها و مطالعه موردی، ما سعی خواهیم کرد تا الگوها و روندهای موجود در این ارتباطات را شناسایی نموده و پیشنهادهایی برای بهبود و تقویت این روابط ارائه نماییم