نویسندگان:
محمد علی مهدوی راد1 ، سپیده صفری قاضی محله2 .1دانشیار قرآن و حدیث، عضو هیئت علمی دانشگاه پردیس فارابی قم، ایران.
2کارشناسی ارشد مدیریت دولتی مالی، نوشهر، ایران
چکیده فارسی: معلمان به عنوان هدایت کننده و تسهیل گران یادگیری شناخته می شوند در واقع زمانی یادگیری به بهترین شکل در کلاس اتفاق می افتد که معلم توانایی مدیریت کلاس و کنترل اتفاقات مختلف آن را داشته باشد یک معلم خوب باید مهارت های مدیریتی موثر داشته باشد تا بتواند از وقت کلاس نهایت استفاده را برده، رفتارهای مثبت را در دانش آموزان تقویت کند و عادت به مطالعه و یادگیری و احترام به یکدیگر را در آن ها ایجاد کند معلمان در دوران تدریس خود ممکن است با مشکلات مختلفی در رابطه با مدیریت کلاس و کنترل رفتارهای مخرب شاگردان برخورد کنند عدم تمرکز دانش آموزان، بی انگیزگی برخی از آن ها برای یادگیری، پچ پچ ها یا سروصداهای حین تدریس معلم، راه رفتن دانش آموزان ابتدایی در کلاس درس، مشکلات مربوط به انجام کارهای گروهی، رفتارهای مشکل دار برخی از دانش آموزان در کلاس و غیره از جمله مواردی هستند که هر معلمی در دوره خدمت خود با آن ها مواجه خواهند شد یکی از نکات کلیدی در رابطه با کلاسداری، توانایی معلم در مدیریت زمان چه در کلاس های حضوری و آنلاین و چه در کلاس های خصوصی، گروهی و چندپایه است معلمان برای به انجام رساندن وظایف خود و برقراری تعادل بین این وظایف، نیازمند آموختن مهارت های پیشرفته مدیریت زمان در کلاس درس و خارج از کلاس هستند