نویسندگان:
امیر تیمور رفیعی1 ، منصوره نصرآبادی2 ، جواد ناگهان3 .1استادیار تاریخ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات، محلات، ایران. (نویسنده مسئول)
2کارشناسی ارشد آموزش و پرورش ابتدایی ،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشهد،ایران
3کارشناسی ارشد آموزش و پرورش ابتدایی ،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشهد،ایران
چکیده فارسی: هدف این تحقیق بررسی الگوها و روش های نوین تدریس و جایگاه آنها در آموزش و پرورش است معلم یکی از عوامل اصلی و دارای نقش محوری در فرآیند یاددهی و یادگیری است از آنجا که یک تدریس موفق می تواند سبب شکوفا شدن استعدادها دانش آموزان شود ،یکی از مهم ترین مباحث تعلیم و تربیت روش های تدریس می باشد یافته های این مقاله حاکی از آن است که، روش های تدریس نوین به علت دارا بودن ویژگی هایی مانند نقش فعال دانش آموزان و در واقع ،دادن نقش فعال بر دانش آموزان به آنها انگیزه کافی برای تحصیل و فراگیری علوم درسی را می دهد و در نتیجه دانش آموزان در فرایند تحصیلی به صورت موثر درگیر می شود ؛در نتیجه می توان جایگاه روش های تدریس نوین را در آموزش فهمید نتیجه کلی از این بحث این است که برای اینکه همه مطالب درسی به نحو احسن به دانش آموزان انتقال داده شود ابتدا باید معلمان به روز و فعالی داشته باشیم که با برگزاری دوره های مرتبط با این موضوع آنها را بر آموزش با استفاده از روشهای نوین تدریس آماده کنیم