نویسندگان:
علی محمدیان1 ، محمد محمودی2 ، امیرحسین خوش کردار3 .1استادیار فقه و حقوق اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه بزرگمهر قائنات، قائنات، ایران.(نویسنده مسئول)
2آموزگار؛ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بیرجند
3دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان بیرجند
چکیده فارسی: این پژوهش باهدف بررسی تاثیرات استفاده از تکنولوژی های آموزشی، در بهبود کیفیت تدریس معلمان صورت گرفته است این مقاله با روش مروری جمع آوری و با استفاده از مطالب استخراج شده از مقالات معتبر به توضیح مفهوم فناوری، گسترش فناوری در سطح دنیا، ضرورت توسعه ی فناوری در مدارس، دلایل ضرورت رعایت اخلاق در حوزه فناوری آموزشی، نیاز آموزش وپرورش به استفاده از فناوری های جدید آموزشی و شناسایی برخی از فناوری ها و کمک آنان در حوزه تدریس به معلمان و آموزگاران و ذکر چند نمونه پیشنهاد کاربردی در این حوزه پرداخته و به توضیح مجزای هرکدام از این عناوین اشاره شده است از این پژوهش نتیجه می گیریم که جامعه ی جهانی روزبه روز در حال پیشرفت و حرکت پرقدرت به سمت اهداف خود است و با تلفیق آموزش و حوزه تکنولوژی کشورها می توانند به پیشرفتی فوق العاده چشمگیری برسند، همچنین استفاده از انواع تکنولوژی های آموزشی هم نرم افزاری و هم سخت افزاری به مانند رایانه، اینترنت، موبایل، لپ تاپ و یا حتی ویدیو پروژکتور که انواعی از تکنولوژی های آموزشی هستند فرصت فوق العاده ویژه ای را برای افزایش میزان دانش و بالا بردن سطح آموزش کشور فراهم می آورند و همچنین معلمانی که بتوانند از این فناوری های به روز استفاده کنند، کارایی و کیفیت آموزش آن ها به تبع آن بیشتر و بهتر خواهد شد و درنتیجه جامعه کوشاتر و مفیدتری خواهیم داشت