نویسندگان:
جمیله میرزاخانی1 ، محمد محمودی2 ، سجاد محمدگلی3 .1دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین، خمین، ایران.
2آموزگار؛ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بیرجند
3آموزگار؛ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بیرجند
چکیده فارسی: این پژوهش باهدف بررسی برخی از نکات مثبت و منفی آموزش مجازی در مقطع ابتدایی برای معلمان و دانش آموزان صورت گرفته است این مقاله با روش مروری جمع آوری و با استفاده از مطالب استخراج شده از مقالات معتبر به توضیح مفهوم آموزش، توسعه ی آموزش و تدریس، گسترش دانش تکنولوژی و فناوری اطلاعات در حوزه آموزش، پیشرفت آموزش الکترونیکی، ارائه ی مفهوم و مصادیق اخلاق و ضد اخلاق در آموزش مجازی، شناسایی و تبیین برخی معایب آموزش مجازی و همچنین توضیح برخی از مزایای این نوع آموزش، ارائه ی نمونه هایی از تجربیات زیسته ی موفق و منفی معلمان از آموزش مجازی و ذکر پیشنهاداتی کاربردی برای بهره گیری بهتر و بیشتر از این نوع آموزش و استفاده از آن برای پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی و درنتیجه پیشرفت جامعه پرداخته و به توضیح هرکدام از این عناوین اشاره کرده است از این پژوهش نتیجه می شود که پیشبرد اهداف هر نظام تعلیم و تربیت، از اساسی ترین ضروریات هر جامعه فعال است و آموزش از اساسی ترین محورهای جامعه است آموزش مجازی یک نیاز ضروری است که گاهی ممکن است ناگزیر به استفاده از آن باشیم و به طور کل با بهره گیری از مجموع نتایج مزایا و معایب و رفع اکثر معایب و استفاده از تجربیات معلمان و تلفیق آموزش الکترونیکی و حضوری می توانیم به پیشرفت قابل توجهی در حوزه آموزش وپرورش دست یابیم