نویسندگان:
سهراب اسلامی1 ، پریسا محبی2 .1استادیار گروه معارف، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران.
2فارغ التحصیل کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر ، شهرکرد
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بهبود درک مطلب در درس فارسی انجام شد پژوهش حاضر از نوع کیفی است و جامعه آماری با نمونه گیری در دسترس ، دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ شهر هوره هستند و تعداد دانش آموزان ۲۵ نفر هستند مسئله ی مورد نظر عدم درک مطلب متن دروس به ویژه درس فارسی و عدم توانایی در فهم کلمات و جملات است با توجه به اینکه درک و فهم متون تاثیر بسزایی در یادگیری عمیق دروس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد؛ هدف از پژوهش حاضر تلاش جهت فهم عمیق متون می باشد پژوهش حاضر، با استفاده از یافته ها و نتایج صورت گرفته در پژوهش های قبلی انجام شده است در نهایت با انجام پژوهش و ارائه راه حل های پیش مرور متن، پیش بینی، سوال کردن و تغییر روش تدریس پژوهش مورد نظر انجام و نتایج نهایی بررسی و تفسیر شد