نویسندگان:
سیدکاظم رسولزاده طباطبایی1 ، آناهیتا احمدزاده محمداصل2 .1دانشیار روانشناسی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
2کارشناس آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بهبهان، خوزستان
چکیده فارسی: فناوری اطلاعات و ارتباطات انقلابی در تجارت، صنعت، خدمات و روابط اجتماعی ایجاد کرده و آموزش و یادگیریر نیز دستخوش تحولات عمیق و بنیادی نموده است به طوری که طبق بیانبه ی پونسکو ۱۹۹۸ ، موسساتآموزش عالی باید نخستین نهادهایی باشند که از مزیتها و امکانات بالقوه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات بهرهمندشوند و برای هماهنگی با عصر اطلاعات و تبیبن نظام های محازی، نسبت به راه اندازی محیط های نوین آموزشیاقدام نمایند در حال حاضر به طور چشمگیری بر تعداد طرفداران آموزش الکترونیکی افزوده شده و استقبال از آن بهشکل فزایندهای افزایش یافته است اگرچه امروزه شاهد تبلیغات بیشماری در خصوص مزایای آموزش الکترونیکیبوده و صاحبان صنایع آموزشی تمایل و شتاب بسیاری برای تبدیل سامانه های سنتی آموزشی به سامانه هایاموزش الکترونیکی از خود نشان میدهند، ولی باید با تامل بیشتری با این رویکرد آموزشی برخورد شود