نویسندگان:
علی مراد حیدری1 ، تینا خلج2 .1دانشیار حقوق، عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران.(نویسنده مسئول)
2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی آموزش هوش هیجانی و تاثیر آن بر خودکارآمدی و توانایی مقابله با نگرش های ناکارآمد هنرجویانموسیقی می باشد این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بوده و جامعه آماری پژوهشهنرجویان موسیقی شهر کرج رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال می باشند که در آزمون های مربوطه نمرات مناسبی کسب نکردند ۳۰ هنرجوبه شیوه در دسترس انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه ۱۵ نفره آموزش هوش هیجانی و گواه جایگزین شدند ابزارمورداستفاده به منظور جمع آوری داده ها، پرسشنامه خودکارآمدی شرر و پرسشنامه نگرش های ناکارآمد DAS می باشد برای تجزیهو تحلیل داده های جمع آوری شده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیری و آزمون تعقیبی LSD استفاده شده است یافته ها نشانمی دهد که آموزش هوش هیجانی بر ارتقای خودکارآمدی و نیز میزان مقابله با نگرش های ناکارآمد هنرجویان موسیقی اثر معنی دار دارد