نویسندگان:
مهدی شیدائیان1 ، راجیه اشعری2 ، فردوس فروزش3 ، امیر پورشاهرودی4 .1استادیار حقوق جزا و جرم شناسی، دانشکده حقوق، عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
2دانش آموخته ی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی ره گرگان و معلم مدارس ابتدایی شهرستان گنبد کاووس
3دانش آموخته ی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد گنبد کاووس و معلم مدارس ابتدایی شهرستان گنبد کاووس
4عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
چکیده فارسی: هدف از انجام این پژوهش تمرکز بر اثر بخشی طرح درس و قابلیت آن در فرآیند یاددهی یادگیریو انتقال مفاهیم ارزشی علمی و آموزش به دانش آموزان می باشد روش این پژوهش مطالعاتکتابخانه ای و به شبوه ی توصیفی بوده وبه این سوال اساسی پرداخته شده است که ؛ در فرآیندآموزش فراگیران طرح درس چه تاثیر و فوایدی دارد؟ آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیتشهروندانی مطلوب برای جامعه را بر دوش دارد و معلمان وظیفه مهمی در به ثمر رسیدن این هدفبر عهده دارند لذا شایسته است تا بکوشند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند، معلم متخصصکسی است که قبل از تدریس درباره فعالیت های آموزشی کلاس خود فکر و عناصر تاثیر گذار بر آنرا بررسی کرده و با توجه به ابزار و امکانات برای آن برنامه ریزی می کند یافته های پژوهش نشانمی دهد بهره گیری از طرح درس هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان مزایای فراوان دارد لذاشایسته است آموزگاران با نحوه تدوین و مزایای آن در جریان تدریس آشنا شوند و استفاده از آن رادر دستور کار خود قرار دهند