نویسندگان:
محمدحسن آصفری1 ، علیرضا فرخی2 ، ثمانه رسولی ساروی3 .1دانشجوی دکتری علوم سیاسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
2دانشجو کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، موسسه آموزش عالی غیر دولتی سنا ، ساری ، ایران
3دکترای روانشناسی ، گروه روانشناسی موسسه آموزش عالی غیر دولتی سنا، ساری، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش بررسی آثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد اکت برخودانتقاددی و ناگویی خلقی دانشجویان دچار شکست عاطفی است پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری شاملکلیه دانشجویان پیام نور شهر مشهد در سال۱۴۰۱ ۱۴۰۰ و روش نمونه گیریغیرتصادفی هدفمند بود از بین کسانی که معیار ورود را داشتند ۳۰ نفر انتخاب وبا تخصیص تصادفی به دو گروه ۱۵ نفره آزمایش و کنترل جایگزین شدند رویگروه آزمایش، ۸جلسه ۹۰دقیقه ای درمان اکت اجرا شد نتایج تحلیل کوواریانسنشان داد درمان اکت بطور معناداری بر کاهش خودانتقاددی و ناگویی خلقیدانشجویان دچار شکست عاطفی موثر بود