نویسندگان:
علی فلاح1 ، علیرضا فرخی2 ، ثمانه رسولی ساروی3 .1دکتری حقوق خصوصی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
2دانشجو کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، موسسه آموزش عالی غیر دولتی سنا ، ساری ، ایران
3دکترای روانشناسی ، گروه روانشناسی موسسه آموزش عالی غیر دولتی سنا، ساری، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برناگویی خلقی دانشجویانی دچار شکست عاطفی بود پژوهش، نیمه آزمایشی باطرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری آن تمامیدانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد در سال های ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ بود روشنمونه گیری غیرتصادفی هدفمند بودکه بر اساس معیارهای ورود، ۳۰ نفر انتخاب وبه طور تصادفی به دو گروه ۱۵ نفری تقسیم شدند ابزار در قبل و بعد از مداخلهتوسط دو گروه تکمیل شد مداخله شامل ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای اکت بود برایآنالیز از تحلیل کوواریانس استفاده شد نتایج نشان داد که مداخله منجر به کاهشخودانتقادی شد