نویسندگان:
علی بحرینی1 ، نسیم حاتمی2 .1دانشجوی دکتری حقوق بین الملل، دانشکده حقوق، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
2کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور، واحد نوشهر
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر تعیین آثربخشی قصه درمانی بر بهبود ادراک خود در کودکان با مشکلات رفتاری بود روش پژوهش از نوعنیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود جامعه آماری پژوهش شامل کودکان دارای مشکلاترفتاری در مرکز بازپروری شعله که بر اساس برآورد از مدیر مرکز بازپروری تعداد این کودکان ۸۵ نفر بود از جامعه آماری مورد نظربر اساس روش نمونه گیری در دسترس تعداد ۳۰ نفراز کودکان سنین ۸ سال برگزیده شدند گروه آزمایشی شامل ۱۵ نفر و گروهکنترل نیز شامل ۱۵ نفر بود برای جمع آوری داده ها از مقیاس خودادراکی کودکان هارتر استفاده شد نتایج نشان داده قصه درمانی بربهبود ادراک خود در کودکان شامل نقص توجه، ترس رفتار اجتماعی و پرخاشگری تاثیر مثبت دارد بنابراین این روش می تواندروشی موثر جهت بهبود ادراک خود در کودکان با مشکلات رفتاری موثر است