نویسندگان:
سید محمد قاری سید فاطمی1 ، مجید صادقی2 .1استاد حقوق،عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
2کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی قصه گویی نمایشی بر ارتقای هوش هیجانی و شادکامی کودکان و نوجوانان میباشد اینپژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کودکان و نوجوانان۸ ۱۲ ساله مقطع ابتدایی شهر اصفهان است که در سال ۱۴۰۱ مشغول به تحصیل میباشند ۳۰ دانشآموز به شیوه در دسترس انتخابشده و به صورت تصادفی در دو گروه ۱۵ نفره قصه گویی نمایشی و گواه جایگزین شدند ابزار مورداستفاده به منظور جمع آوری داده ها،پرسشنامه شادکامی آکسفورد و مقیاس هوش هیجانی گلمن میباشد برای تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده از آزمون تحلیلکوواریانس تک متغیری و آزمون تعقیبی LSD استفاده شده است یافته ها نشان میدهد که مداخله قصه گویی نمایشی بر ارتقایهوش هیجانی و نیز میزان شادکامی کودکان و نوجوانان اثر معنی دار دارد