نویسندگان:
محمد جواد بحرینی1 ، سعید توحیدی نسب2 ، وحید شکوری فررنه ئی3 .1استادیار حقوق خصوصی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، مدیر گروه حقوق مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، قم، ایران.
2کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی
3کارشناسی روانشناسی
چکیده فارسی: این مقاله به بررسی تاثیر تمریناتی که معلمان دبستانی به دانش آموزان انجام می دهند، می پردازد داده های این تحقیق از نمونه کارهای ۱۳ دانش آموز جمع آوری شده است برای بررسی محتوا و سطح تاثیرات این تمرینات بر نظریه عملی و توسعه حرفه ای دانش آموزان، از روش تحلیل موضوعی استفاده شده است نتایج نشان می دهد که تئوری های عملی در طول دوره آموزشی دانش آموزان توسعه یافته اند تاملات دانش آموزان در طول زمان عمیق تر و گسترده تر شده است، اما هنوز به نحوی توصیفی باقی مانده است بازخورد، انعکاس و مشکلات خاص مربوط به هر تمرین، به بهبود و توسعه نظریه های عملی کمک کرده است این نتایج نشان می دهد که پشتیبانی از مهارت های بازتابی دانش آموزان می تواند بر پیشرفت حرفه ای آنان تاثیرگذار باشد