نویسندگان:
رضا جعفری هرندی1 ، رعنا تقی نژاد2 ، فاطمه رضایی3 ، لیلا ابراهیم زاده4 ، سمیرا آذریان5 ، الهه جبار نژاد6 ، حدیثه آقا وردی زاده7 .1دانشیار علوم تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم، قم، ایران.
2آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شوط
3آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شوط
4آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شوط
5آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شوط
6آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شوط
7آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شوط
چکیده فارسی: تغییرات به وجود آمده در کشور و جهان و اینکه به دلیل توسعه ارتباطات جمعی، شاگردان حداقل از کتابهای درسی خود بسیار جلوتر می باشند گرچه جلوتر بودن آنها از معلمین و اساتید خود جای بحث و بررسی جداگانه را دارد لزوم نوآوری در ارائه روشهای تدریس به وجود آمد معلمین که با روشهای تدریس سخنرانی و حداکثر یکی دو روش دیگر عادت کرده بودند ، اینک با بحث های جدید مواجه می شدند ، آموزش گروهی، تهیه چک لیست انتظارات و و خلاصه اینکه دانش آموزان خود را به گونه ای تربیت کنید که آنها در تعامل با یکدیگر دانشی را بیاموزند عملکردهای آنها را تقویت کنید دیگر آنها شنوندگان صرف نباشند که هر چه شما می گویید به گوش جان خریدار باشند به آنها یاد بدهید که پرس و جو کنند و محققانی خوب شوند دیگر شما به آنها یاد ندهید ، بلکه بر کار آنها نظارت کنید تا خود در تعامل با هم یاد بگیرند منابع را به آنها معرفی کنید تا خود به بسط دانش خود بپردازند وقتی روشهای تدریس تغییر می یابد الزاما نوآوریهایی نیز باید در نحوه اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی فراگیران به وجود آید ولی روشهای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی همگام با تغییر برنامه های درسی و روشهای تدریس پیش نرفته است