نویسندگان:
مرتضی قاسمی حامد1 ، سعیده آوازه2 ، لیلا خراسانی3 ، پریسا مقدسی4 .1استادیار علوم قرآن و حدیث، دانشگاه مذاهب اسلامی، تهران، ایران.
2فرهنگی آموزش و پرورش
3فرهنگی آموزش و پرورش
4فرهنگی آموزش و پرورش
چکیده فارسی: تفکیک تحصیلی، که به عنوان یک سیستم جداگانه است، دیگر از نظر تحقیقی یا دیدگاه های حقوقی قابل توجیه نیست فردریکسون و کلین ، ۲۰۰۲ این تغییر منجر به جنبشی قوی شده است که در آن، کودکان SEN به سمت ورود و قرارگیری بیشتر در مدارس عادی حرکت می کنند آورامیدیس و همکاران، ۲۰۰۰ ، در حالی که دیگر مدارس خاص لزوما بهترین پاسخ نیستند الینز ۲۰۰۴ برخی دیگر تاکید می کنند که این چطور حق آموزش برای هر کودک و راهی به سوی یک سیستم دموکراتیک آموزش است کری و جونز ،۲۰۱۴ از طرف دیگر، بوث ۲۰۰۰ آن را به عنوان فرآیند افزایش مشارکت و کاهش حذف از فرهنگ، برنامه درسی و جامعه جریان اصلی تلقی می کند